Adatvédelmi és adatbiztonsági tájékoztató
A DKV Debreceni Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság honlapján (a továbbiakban: weboldal) igyekszik maradéktalanul betartani a mindenkor hatályos adatvédelmi szabályokat. Ennek értelmében a szolgáltatásai igénybevétele, valamint a weboldal használata során felmerülő adatkezelési kérdésekben az alábbi adatvédelmi rendelkezések irányadóak:
Az adatkezelő adatai:
Adatkezelő neve: | DKV Debreceni Közlekedési Zrt. |
Adatkezelő címe és az adatkezelések helye: | 4025 Debrecen, Salétrom utca 3. |
Adatvédelmi tisztviselő e-mail címe: | adatkezeles@dkv.hu |
Adatvédelmi tisztviselő telefonszáma: | +36 52 502 642 |
Az önálló adatkezelések
1. Munkára jelentkezők adataival kapcsolatos adatkezelés
A Társasághoz történő jelentkezés folyamata: A megfelelő munkavállaló kiválasztásáért az illetékes szakmai vezetők a felelősek, így a jelen adatkezeléssel összefüggő feladatok ellátása során a Társaság belső adatvédelmi tisztviselőjével együttműködve köteles az érintettek jogait biztosítani.
A Társaság a munkára jelentkezés céljából érkezett személyes adatokat tartalmazó önéletrajzok (továbbiakban: CV) esetén nem tesz különbséget azok érkezésének módja között: azonos elbírálás alá esik a papíralapon és az elektronikus módon érkezett CV.
Főszabály szerint az önéletrajzokat későbbi felhasználás céljából kategorizálja a Társaság, a később megüresedő vagy betöltendővé váló pozíciók miatt adatbázist épít belőlük. Az adatbázisba kerülő adatokat egy év elteltével semmisíti meg. Jelentkezés esetén a Társaság válaszlevelet küld vagy írásos formában (ED 168) tájékoztatja a jelentkezőt az adatkezelés tényéről, jogalapjáról és az adatkezelés elleni tiltakozás formáiról.
A CV-t és az azon szereplő személyes adatokat a Társaság a szabályzatban foglaltak szerint kezeli.
Az ajánlás útján érkező önéletrajzokra vonatkozó különös szabályok: A Társaság bármely munkavállalója ajánlhatja ismerősét általánosságban vagy egy konkrét pozícióra – ebben az esetben azonban a Társaság mindig nyilatkoztatja munkavállalóját arról, hogy felhatalmazással rendelkezik az adatok érintettjétől, hogy azokat feltárja a Társaság előtt. E nyilatkozatot az adott CV tárolási határidejéig megőrzi, majd ezt követően a CV-n szereplő adatokkal együtt megsemmisíti.
Mivel az érintett hozzájárulását – a munkavállalói nyilatkozattal együtt is – a Társaság csak vélelmezni tudja, minden ilyen esetben tájékoztató levelet küld az ajánlott személy számára, amelyben tájékoztatja az adatkezelés tényéről, jogalapjáról és az adatkezelés elleni tiltakozás formáiról.
adatkezelés célja: a megüresedő álláshelyek betöltésére megfelelő leendő munkavállaló kiválasztása, a jelentkezők személyes adatainak kezelése
kezelt adatok köre: név, születési dátum, anyja neve, lakcím, képzési adatok, fénykép, az érintett által megadott egyéb adatok
adatkezelés jogalapja: az 5 § (1) a) és 6. § (6) szerinti érintetti hozzájárulás
adattárolás határideje: az adatbázisba kerülő adatok esetében egy év, az interjún résztvevők adatai esetében két év
adattárolás módja: papíralapon és elektronikusan
az adatok forrása: az érintett
az érintettek köre: a DKV Zrt.-hez önéletrajzukat elküldő személyek
Adatfeldolgozás – adatfeldolgozó:
DV Info Kft. · 4025 Debrecen, Piac u. 77.
Tevékenység: tárhely biztosítás.
Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.
2. A közfeladat ellátása során történő adatkezelések
A Társaság fő tevékenysége a személyszállítás, amely több részre tagolható. A menetrend szerinti helyi személyszállítás során személyes adatokat rögzíthetünk a szolgáltatás igénybevételekor.
A jelen tájékoztató „Kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés” pontjában került ismertetésre az Szsztv. hatálya alá eső képfelvételekkel kapcsolatos adatkezelés. [Szszt. 8. §]
A bérlettel utazó személyek esetében a bérletigazolvány kiállításához kérünk személyes adatokat, azonban ezek kapcsán – mivel külön nyilvántartást nem vezetünk – az Infotv. szerinti adatkezelés nem valósul meg.
A szolgáltatás jogosulatlan igénybevételével összefüggő adatkezelés
A Társaság a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény (Szszt.) felhatalmazása alapján az alábbi adatkezelésre jogosult.
A Társaság és megbízottja jogosult a személyszállítási szerződés teljesítésével összefüggésben a menetdíjat meg nem fizető utas azonosíthatósága, az utazási jogosultság ellenőrzése, valamint a közszolgáltatási kedvezmények jogszerű igénybevétele céljából az alábbi adatok megismerésére. [Szszt. 7. § (1)]
Az Szszt. 7. § (4) szerint az adatkezelés a következő adatokra terjed ki:
- a jogosult természetes személy azonosító adatai:
- családi és utónév,
- születési családi és utónév,
- születési hely és idő,
- anyja születési családi és utóneve,
- lakcíme
- jogszabály által biztosított kedvezmény esetén: jogcím, okmány azonosítója, típusa, érvényessége, kibocsátója
- utazási viszonylathoz, illetve időszakhoz kötött kedvezmény esetén az utazási viszonylat, az érvényesség időszaka vagy időpontja
A Társaság nem vesz igénybe külső szolgáltatót az utazási jogosultság ellenőrzésére; a jegy nélkül vagy érvénytelen jeggyel utazók pótdíjazását saját maga végzi.
Az ellenőrök az adatokat elektronikusan rögzítik, majd az így rögzített adatok kinyomtatott példányát az utas is megkapja; a másik, aláírt példány az ügy intézésének lezárásáig és a jogszabályi határidőkig a Társaságnál marad.
Az adatokat online adatbázisban tároljuk; ahhoz csak a megfelelő jogosultsággal rendelkező saját munkavállalóink, illetve a megbízott ügyfélszolgálat munkatársai férhetnek hozzá. A rendezetlen esetek adatait 3-5 évig őrizzük meg.
3. Különjárat igénybevétele során történő adatkezelések
A Társaság különjárati szolgáltatást is biztosít magánszemélyek, vállalkozások és közintézmények számára. Megrendelés esetén visszaigazolást küldünk.
A megrendelő lap személyes adatokat tartalmaz:
- Megrendelő neve / cégneve
- Cím / számlázási cím
- Adószám
- Cégjegyzékszám / vállalkozói ig. szám
- Képviselő neve
- Kapcsolattartó neve és elérhetősége
- Aláírás
Az iratokat a számla megőrzési idejéig tároljuk, papíralapon.
4. Rugalmas járatok igénybevétele során történő adatkezelések
Regisztrációhoz szükséges adatok: név, telefonszám, internetes regisztráció esetén e-mail cím. Igényt kizárólag regisztrált személyek adhatnak le.
adatkezelés célja: a rugalmas járatok biztosításához szükséges adatok kezelése
kezelt adatok köre: név, telefonszám, e-mail cím
adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) a) – hozzájárulás
adattárolás határideje: az érintett törlési kéréséig
adattárolás módja: elektronikusan
Adatfeldolgozó: DV Info Kft. · 4025 Debrecen, Piac u. 77. – tárhely biztosítás.
Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.
5. Hátralékkezeléssel kapcsolatos adatkezelés
A Társaság a hátralékkal rendelkező ügyfelek adatait kezeli követeléskezelési célból.
adatkezelés célja: hátralékkezelés
kezelt adatok köre: név, lakcím, születési adatok, anyja neve, számlázási és díjfizetési adatok, telefonszám, e-mail cím
adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) b) / jogi kötelezettség
adattárolás határideje: a hátralék kiegyenlítése, de legfeljebb 5 év
adattárolás módja: papíron és elektronikusan
Adatfeldolgozók:
- Dr. Nyéki Ügyvédi Iroda · 4029 Debrecen, Malom k. 12/A fszt. 2. – felszólítások küldése
- Dr. Léka Ügyvédi Társulás · 4026 Debrecen, Bem tér 7. – felszólítások küldése
Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.
6. Ügyfélszolgálati adatkezelés
Az utasok szóban vagy írásban tehetnek panaszt, és kérhetik a kivizsgálást. A szóbeli panaszt jegyzőkönyvbe foglaljuk és aláíratjuk az érintettekkel; a jegyzőkönyv másolatát a bejelentő megkapja.
A panaszkezelés során rögzíthető adatok:
- név, lakcím/székhely, elérhetőség
- iktatószám
- telefonszám
- aláírás
- értesítés módja
- panasz tárgya, oka, igény
- a panasz alátámasztó dokumentumai
- meghatalmazás (ha van)
- egyéb szükséges adat
adatkezelés célja: a panasz kivizsgálása
jogalap: GDPR 6. cikk (1) c) – jogi kötelezettség
határidő: legfeljebb 2 év
mód: papíron és elektronikusan
Adatfeldolgozó: DV Parking Kft. · 4025 Debrecen, Piac u. 77. – panasz és pótdíj ügyintézés
Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.
7. Kárigény bejelentéssel összefüggő adatkezelés
Káresemény esetén a vonatkozó adatokat elektronikus rendszerben rögzítjük, és 5 évig őrizzük.
adatkezelés célja: káresemény kivizsgálása és kárigény érvényesítése
jogalap: GDPR 6. cikk (1) a) – hozzájárulás
határidő: 5 év
mód: papír és elektronikus
Adattovábbítás címzettjei:
- Allianz Hungária Biztosító Zrt. – kárigény érvényesítése
- INTER TAN-KER Zrt. – kárigény érvényesítése
- Illetékes biztosító – kárigény érvényesítése
8. A honlap üzemeltetésével kapcsolatos adatok kezelése
A Társaság a dkv.hu, dkvejegy.hu és hivomabuszt.dkv.hu honlapokat üzemelteti. Egyes funkciók eléréséhez regisztráció szükséges. A tárhelyet külső szolgáltató biztosítja.
A honlapokon személyes adatok megadása nélkül is lehet böngészni. Automatikusan gyűjtött, nem személyhez kötött adatokat elemzünk.
Sütik (cookie-k): a weboldal HTTP sütiket használ a felhasználói élmény javítására. A legtöbb böngésző automatikusan fogadja a sütiket, de a felhasználó bármikor törölheti vagy letilthatja azokat.
Süti neve | Érvényessége | Lehetséges értékei | Funkciója |
---|---|---|---|
lang | 1 év | "hu" / "en" | Nyelvi beállítás tárolása |
barrier | 1 év | "true" / "false" | Akadálymentes beállítás tárolása |
cookieconsent_status | 1 év | "dismiss" / "allow" / "deny" | A cookie-k elfogadásának státusza |
adatkezelés célja: a honlapot látogatók azonosítása, az elektronikus szolgáltatások elérhetővé tétele
jogalap: GDPR 6. cikk (1) a) – hozzájárulás
határidő: cél megvalósulásáig, max. 2 év
mód: elektronikusan
Adatfeldolgozók:
- DV Info Kft. – tárhely · 4025 Debrecen, Piac u. 77.
- New Line Kft. – honlap üzemeltetés · 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70-74.
Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.
9. Kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés
A Társaság a 2012. évi XLI. törvény (Szsztv.) és a 2005. évi CXXXIII. törvény (Szvtv.) alapján elektronikus megfigyelőrendszert üzemeltet egyes telephelyein, megállókban és járművein.
A felvételeket – jogsérelem esetén – legkésőbb 15 napig, panasz vagy hatósági/bírósági eljárás esetén az ügy lezárásáig, de maximum 5 év ideig őrizzük meg.
Megfigyelt területek (részlet):
- Kálvin tér
- Nádor utca
- DAB székház
- Dózsa György utca
- Hunyadi János utca
10. Gépjárművek be- és kiléptetése adatkezelés
A Debrecen, Salétrom 3. sz. telephelyre történő belépéskor kamera rögzíti a gépjárművet; rendszámfelismeréssel történik a beléptetés.
adatkezelés célja: vagyonvédelem, parkoló telítettségének nyilvántartása
adatok: név, rendszám, be-/kilépés időpontja, fénykép, fogadó személy neve
jogalap: GDPR 6. cikk (1) f) – jogos érdek
határidő: 72 óra
feldolgozó: Parkour Technologies Kft. – Amazon WS tárhely
Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.
Kapcsolatfelvétel, az érintett jogai
A Kapcsolat menüpont alatt az érintettek tájékoztatást kérhetnek, valamint kérhetik adataik helyesbítését, törlését vagy zárolását.
Jogorvoslati lehetőségek
Az érintett bírósághoz fordulhat, illetve a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál tehet panaszt.
- Bírósági jogérvényesítés: Az érintett a lakóhelye szerint illetékes törvényszék előtt indíthat pert.
- NAIH: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11. · Tel.: +36 1 391 1400 · ugyfelszolgalat@naih.hu
- Adatkezelési tájékoztató közbeszerzési eljárásokhoz
- ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ Utasszámláló alkalmazás próbaüzemével kapcsolatban
DKV Debreceni Közlekedési Zrt.