Adatvédelmi és adatbiztonsági tájékoztató

A DKV Debreceni Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság honlapján (a továbbiakban: weboldal) igyekszik maradéktalanul betartani a mindenkor hatályos adatvédelmi szabályokat. Ennek értelmében a szolgáltatásai igénybevétele, valamint a weboldal használata során felmerülő adatkezelési kérdésekben az alábbi adatvédelmi rendelkezések irányadóak:

Az adatkezelő adatai:

Adatkezelő neve:DKV Debreceni Közlekedési Zrt.
Adatkezelő címe és az adatkezelések helye:4025 Debrecen, Salétrom utca 3.
Adatvédelmi tisztviselő e-mail címe:adatkezeles@dkv.hu
Adatvédelmi tisztviselő telefonszáma:+36 52 502 642

Az önálló adatkezelések

1. Munkára jelentkezők adataival kapcsolatos adatkezelés

A Társasághoz történő jelentkezés folyamata: A megfelelő munkavállaló kiválasztásáért az illetékes szakmai vezetők a felelősek, így a jelen adatkezeléssel összefüggő feladatok ellátása során a Társaság belső adatvédelmi tisztviselőjével együttműködve köteles az érintettek jogait biztosítani.

A Társaság a munkára jelentkezés céljából érkezett személyes adatokat tartalmazó önéletrajzok (továbbiakban: CV) esetén nem tesz különbséget azok érkezésének módja között: azonos elbírálás alá esik a papíralapon és az elektronikus módon érkezett CV.

Főszabály szerint az önéletrajzokat későbbi felhasználás céljából kategorizálja a Társaság, a később megüresedő vagy betöltendővé váló pozíciók miatt adatbázist épít belőlük. Az adatbázisba kerülő adatokat egy év elteltével semmisíti meg. Jelentkezés esetén a Társaság válaszlevelet küld vagy írásos formában (ED 168) tájékoztatja a jelentkezőt az adatkezelés tényéről, jogalapjáról és az adatkezelés elleni tiltakozás formáiról.

A CV-t és az azon szereplő személyes adatokat a Társaság a szabályzatban foglaltak szerint kezeli.

Az ajánlás útján érkező önéletrajzokra vonatkozó különös szabályok: A Társaság bármely munkavállalója ajánlhatja ismerősét általánosságban vagy egy konkrét pozícióra – ebben az esetben azonban a Társaság mindig nyilatkoztatja munkavállalóját arról, hogy felhatalmazással rendelkezik az adatok érintettjétől, hogy azokat feltárja a Társaság előtt. E nyilatkozatot az adott CV tárolási határidejéig megőrzi, majd ezt követően a CV-n szereplő adatokkal együtt megsemmisíti.

Mivel az érintett hozzájárulását – a munkavállalói nyilatkozattal együtt is – a Társaság csak vélelmezni tudja, minden ilyen esetben tájékoztató levelet küld az ajánlott személy számára, amelyben tájékoztatja az adatkezelés tényéről, jogalapjáról és az adatkezelés elleni tiltakozás formáiról.

adatkezelés célja: a megüresedő álláshelyek betöltésére megfelelő leendő munkavállaló kiválasztása, a jelentkezők személyes adatainak kezelése
kezelt adatok köre: név, születési dátum, anyja neve, lakcím, képzési adatok, fénykép, az érintett által megadott egyéb adatok
adatkezelés jogalapja: az 5 § (1) a) és 6. § (6) szerinti érintetti hozzájárulás
adattárolás határideje: az adatbázisba kerülő adatok esetében egy év, az interjún résztvevők adatai esetében két év
adattárolás módja: papíralapon és elektronikusan
az adatok forrása: az érintett
az érintettek köre: a DKV Zrt.-hez önéletrajzukat elküldő személyek

Adatfeldolgozás – adatfeldolgozó:
DV Info Kft. · 4025 Debrecen, Piac u. 77.
Tevékenység: tárhely biztosítás.

Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

2. A közfeladat ellátása során történő adatkezelések

A Társaság fő tevékenysége a személyszállítás, amely több részre tagolható. A menetrend szerinti helyi személyszállítás során személyes adatokat rögzíthetünk a szolgáltatás igénybevételekor.

A jelen tájékoztató „Kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés” pontjában került ismertetésre az Szsztv. hatálya alá eső képfelvételekkel kapcsolatos adatkezelés. [Szszt. 8. §]

A bérlettel utazó személyek esetében a bérletigazolvány kiállításához kérünk személyes adatokat, azonban ezek kapcsán – mivel külön nyilvántartást nem vezetünk – az Infotv. szerinti adatkezelés nem valósul meg.

A szolgáltatás jogosulatlan igénybevételével összefüggő adatkezelés

A Társaság a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény (Szszt.) felhatalmazása alapján az alábbi adatkezelésre jogosult.

A Társaság és megbízottja jogosult a személyszállítási szerződés teljesítésével összefüggésben a menetdíjat meg nem fizető utas azonosíthatósága, az utazási jogosultság ellenőrzése, valamint a közszolgáltatási kedvezmények jogszerű igénybevétele céljából az alábbi adatok megismerésére. [Szszt. 7. § (1)]

Az Szszt. 7. § (4) szerint az adatkezelés a következő adatokra terjed ki:

  • a jogosult természetes személy azonosító adatai:
    • családi és utónév,
    • születési családi és utónév,
    • születési hely és idő,
    • anyja születési családi és utóneve,
    • lakcíme
  • jogszabály által biztosított kedvezmény esetén: jogcím, okmány azonosítója, típusa, érvényessége, kibocsátója
  • utazási viszonylathoz, illetve időszakhoz kötött kedvezmény esetén az utazási viszonylat, az érvényesség időszaka vagy időpontja

A Társaság nem vesz igénybe külső szolgáltatót az utazási jogosultság ellenőrzésére; a jegy nélkül vagy érvénytelen jeggyel utazók pótdíjazását saját maga végzi.

Az ellenőrök az adatokat elektronikusan rögzítik, majd az így rögzített adatok kinyomtatott példányát az utas is megkapja; a másik, aláírt példány az ügy intézésének lezárásáig és a jogszabályi határidőkig a Társaságnál marad.

Az adatokat online adatbázisban tároljuk; ahhoz csak a megfelelő jogosultsággal rendelkező saját munkavállalóink, illetve a megbízott ügyfélszolgálat munkatársai férhetnek hozzá. A rendezetlen esetek adatait 3-5 évig őrizzük meg.

3. Különjárat igénybevétele során történő adatkezelések

A Társaság különjárati szolgáltatást is biztosít magánszemélyek, vállalkozások és közintézmények számára. Megrendelés esetén visszaigazolást küldünk.

A megrendelő lap személyes adatokat tartalmaz:

  • Megrendelő neve / cégneve
  • Cím / számlázási cím
  • Adószám
  • Cégjegyzékszám / vállalkozói ig. szám
  • Képviselő neve
  • Kapcsolattartó neve és elérhetősége
  • Aláírás

Az iratokat a számla megőrzési idejéig tároljuk, papíralapon.

4. Rugalmas járatok igénybevétele során történő adatkezelések

Regisztrációhoz szükséges adatok: név, telefonszám, internetes regisztráció esetén e-mail cím. Igényt kizárólag regisztrált személyek adhatnak le.

adatkezelés célja: a rugalmas járatok biztosításához szükséges adatok kezelése
kezelt adatok köre: név, telefonszám, e-mail cím
adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) a) – hozzájárulás
adattárolás határideje: az érintett törlési kéréséig
adattárolás módja: elektronikusan

Adatfeldolgozó: DV Info Kft. · 4025 Debrecen, Piac u. 77. – tárhely biztosítás.

Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

5. Hátralékkezeléssel kapcsolatos adatkezelés

A Társaság a hátralékkal rendelkező ügyfelek adatait kezeli követeléskezelési célból.

adatkezelés célja: hátralékkezelés
kezelt adatok köre: név, lakcím, születési adatok, anyja neve, számlázási és díjfizetési adatok, telefonszám, e-mail cím
adatkezelés jogalapja: GDPR 6. cikk (1) b) / jogi kötelezettség
adattárolás határideje: a hátralék kiegyenlítése, de legfeljebb 5 év
adattárolás módja: papíron és elektronikusan

Adatfeldolgozók:

  • Dr. Nyéki Ügyvédi Iroda · 4029 Debrecen, Malom k. 12/A fszt. 2. – felszólítások küldése
  • Dr. Léka Ügyvédi Társulás · 4026 Debrecen, Bem tér 7. – felszólítások küldése

Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

6. Ügyfélszolgálati adatkezelés

Az utasok szóban vagy írásban tehetnek panaszt, és kérhetik a kivizsgálást. A szóbeli panaszt jegyzőkönyvbe foglaljuk és aláíratjuk az érintettekkel; a jegyzőkönyv másolatát a bejelentő megkapja.

A panaszkezelés során rögzíthető adatok:

  • név, lakcím/székhely, elérhetőség
  • iktatószám
  • telefonszám
  • aláírás
  • értesítés módja
  • panasz tárgya, oka, igény
  • a panasz alátámasztó dokumentumai
  • meghatalmazás (ha van)
  • egyéb szükséges adat

adatkezelés célja: a panasz kivizsgálása
jogalap: GDPR 6. cikk (1) c) – jogi kötelezettség
határidő: legfeljebb 2 év
mód: papíron és elektronikusan

Adatfeldolgozó: DV Parking Kft. · 4025 Debrecen, Piac u. 77. – panasz és pótdíj ügyintézés

Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

7. Kárigény bejelentéssel összefüggő adatkezelés

Káresemény esetén a vonatkozó adatokat elektronikus rendszerben rögzítjük, és 5 évig őrizzük.

adatkezelés célja: káresemény kivizsgálása és kárigény érvényesítése
jogalap: GDPR 6. cikk (1) a) – hozzájárulás
határidő: 5 év
mód: papír és elektronikus

Adattovábbítás címzettjei:

  • Allianz Hungária Biztosító Zrt. – kárigény érvényesítése
  • INTER TAN-KER Zrt. – kárigény érvényesítése
  • Illetékes biztosító – kárigény érvényesítése

8. A honlap üzemeltetésével kapcsolatos adatok kezelése

A Társaság a dkv.hu, dkvejegy.hu és hivomabuszt.dkv.hu honlapokat üzemelteti. Egyes funkciók eléréséhez regisztráció szükséges. A tárhelyet külső szolgáltató biztosítja.

A honlapokon személyes adatok megadása nélkül is lehet böngészni. Automatikusan gyűjtött, nem személyhez kötött adatokat elemzünk.

Sütik (cookie-k): a weboldal HTTP sütiket használ a felhasználói élmény javítására. A legtöbb böngésző automatikusan fogadja a sütiket, de a felhasználó bármikor törölheti vagy letilthatja azokat.

Süti neveÉrvényességeLehetséges értékeiFunkciója
lang1 év"hu" / "en"Nyelvi beállítás tárolása
barrier1 év"true" / "false"Akadálymentes beállítás tárolása
cookieconsent_status1 év"dismiss" / "allow" / "deny"A cookie-k elfogadásának státusza

adatkezelés célja: a honlapot látogatók azonosítása, az elektronikus szolgáltatások elérhetővé tétele
jogalap: GDPR 6. cikk (1) a) – hozzájárulás
határidő: cél megvalósulásáig, max. 2 év
mód: elektronikusan

Adatfeldolgozók:

  • DV Info Kft. – tárhely · 4025 Debrecen, Piac u. 77.
  • New Line Kft. – honlap üzemeltetés · 1134 Budapest, Róbert Károly krt. 70-74.

Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

9. Kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés

A Társaság a 2012. évi XLI. törvény (Szsztv.) és a 2005. évi CXXXIII. törvény (Szvtv.) alapján elektronikus megfigyelőrendszert üzemeltet egyes telephelyein, megállókban és járművein.

A felvételeket – jogsérelem esetén – legkésőbb 15 napig, panasz vagy hatósági/bírósági eljárás esetén az ügy lezárásáig, de maximum 5 év ideig őrizzük meg.

Megfigyelt területek (részlet):

  • Kálvin tér
  • Nádor utca
  • DAB székház
  • Dózsa György utca
  • Hunyadi János utca

10. Gépjárművek be- és kiléptetése adatkezelés

A Debrecen, Salétrom 3. sz. telephelyre történő belépéskor kamera rögzíti a gépjárművet; rendszámfelismeréssel történik a beléptetés.

adatkezelés célja: vagyonvédelem, parkoló telítettségének nyilvántartása
adatok: név, rendszám, be-/kilépés időpontja, fénykép, fogadó személy neve
jogalap: GDPR 6. cikk (1) f) – jogos érdek
határidő: 72 óra
feldolgozó: Parkour Technologies Kft. – Amazon WS tárhely

Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

Kapcsolatfelvétel, az érintett jogai

A Kapcsolat menüpont alatt az érintettek tájékoztatást kérhetnek, valamint kérhetik adataik helyesbítését, törlését vagy zárolását.

Jogorvoslati lehetőségek

Az érintett bírósághoz fordulhat, illetve a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál tehet panaszt.

  • Bírósági jogérvényesítés: Az érintett a lakóhelye szerint illetékes törvényszék előtt indíthat pert.
  • NAIH: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11. · Tel.: +36 1 391 1400 · ugyfelszolgalat@naih.hu

DKV Debreceni Közlekedési Zrt.